Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 9 December 2012

Bahagian C Tulis empat nilai murni yang dapat kamu peroleh daripada petikan di bawah. Panjang jawapan kamu mestilah tidak lebih daripada 40 patah perkataan. Tulis jawapan kamu dalam satu perenggan.

Tat Shern seorang murid yang bijak. Setiap pagi, dia akan mengemaskan bilik tidurnya sendiri tanpa disuruh oleh ibu. Kemudian, Tat Shern menggosok gigi dan mencuci muka sebelum pergi ke sekolah.Tat Shern tidak pernah lewat ke sekolah. Dia merupakan seorang murid yang disayangi oleh semua guru. Setiap hari selepas sekolah, dia akan membaca buku dan mengulang kaji pelajaran. Tat Shern tidak pernah membantah cakap ibu bapanya. Pada waktu petang, Tat Shern akan membantu ibunya melakukan kerja-kerja rumah. Dia membantu ibunya tanpa mengharapkan sesuatu balasan.

Kita mestilah _________________________ seperti ___________________________ _____________________________________________________________________________. Selain itu, kita mesti ___________________________ seperti ________________________ _____________________________________________________________________________. Seterusnya, kita mesti ____________________________ seperti ______________________ _____________________________________________________________________________. Akhir sekali, kita mestilah ____________________________ seperti __________________ _____________________________________________________________________________.

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment